Ik kan je begeleiden als je:

- Gezonder wilt gaan eten

- Suikervrij wilt gaan eten

- Koolhydratenarm wilt gaan eten

- Lactose intolerant bent

- Histamine-intolerant bent

- Een allergie, of intolerantie hebt en variatie in je menu wilt aanbrengen

- Na 1001 diëten nog steeds niet het gewenste gewicht bereikt hebt

- Je moe en lusteloos voelt

- Burn out bent

Waarom zou je een dieet volgen? Omdat je er iets mee te winnen hebt. Hetzij een bepaald gewicht, hetzij een vermindering van klachten…. Maar je moet er onderaan de streep iets positiefs aan overhouden.

Bijna iedereen die problemen heeft die voedings-gerelateerd zijn, ervaart zijn of haar dieet als een last. Voor de een betekent het al het lekkere laten staan, voor de ander een gebrek aan variatie… Dat werkt niet motiverend.

Liever dan te vertellen wat je niet meer mag eten, of dat je minder moet eten, ga ik samen met jou op zoek naar een manier van eten die bij jou als persoon past.

We gaan samen kijken naar jouw wensen, wat vindt je verrukkelijk? Waar word je blij van? En hoe krijg jij het plezier in eten en koken terug?

Omdat ik meer doe dan je een lijst geven met alles wat je wel of niet mag eten, leer je tijdens dit proces om zelf keuzes te maken. Het doel is dat je na de begeleiding zelfstandig de voeding uit kunt zoeken en kunt bereiden die past bij jouw lijf.

De oplossingen moeten haalbaar zijn en in te passen in jouw manier van leven. Je hebt namelijk niks aan een recept dat je niet kunt maken, of een maaltijd die je niet lust.

We gaan er in zes weken voor zorgen dat je je beter voelt! Zowel lichamelijk als geestelijk en weer een beetje lol terugbrengen in het eten.

Ik werk meestal op de volgende manier:

- We maken een afspraak voor een consult. Je krijgt van mij een vragenlijst en een eetdagboek toegestuurd. Je houdt een week lang bij wat je eet.

- We hebben een consult, dit duurt ongeveer een uur, of zo lang nodig is om jouw situatie goed in beeld te krijgen. We maken een overzicht van jouw doel en kijken hoe we dit gaan bereiken. We gaan realistisch zijn, anders hebben we er niks aan.

- Ik schrijf een plan, en je krijgt van mij een weekmenu, precies aangepast op jouw wensen en passend bij de doelen die we gesteld hebben. Vanuit hier start de begeleiding die minstens zes weken duurt. In deze zes weken hebben we regelmatig contact via de telefoon of email. Samen gaan we er voor zorgen dat jouw doel steeds dichterbij komt.

Als je meer informatie wilt mag je altijd contact opnemen.